Alapító

 GREENPROMO-kollekció alapítója

 

  Kracsó Alexandra vagyok a kollekció alapítója. Közgazdászként számvitel szakirányon szereztem a diplomámat, de nagyon hamar rájöttem, hogy a számoknál sokkal jobban érdekelnek az emberek, a piac, a vállalati döntések a marketing. Egy évvel a diplomám megszerzése után már a saját, marketinggel foglalkozó cégemet irányítottam, ami 20 éve működik a reklámajándék piacon.

A változást, pontosabban a tudatosságot az életembe a két gyerekem születése hozta. Ők azok, akik megtanítottak az önzetlenségre az érzéseim megélésére, a szerepek és sztereotípiák félredobására. És arra is megtanítottak, hogy mik az igazán fontos dolgok az életben. Szerettem volna ezt a tudatosságot a vállalkozásomba is átültetni, valami újat létrehozni, valamit, aminek a eszmei értéke számomra is fontos.

Újragondoltam a reklámajándékozás minőségét: Mire való a promóciós ajándék? Ki kapja? Kinek van belőle haszna? Mi lesz végül a szóró ajándékkal, ha már betöltötte a szerepét? Hova kerül? Vajon a környezetünknek hasznos a sok műanyag? Ezek a gondolatok régóta foglalkoztattak, amikor 2010-ben életre hívtam a GREENPROMO-kollekciót.

Azt vallom, hogy mindenki a saját területén képes a legtöbbet tenni a környezetvédelemért. Minden egyes ember, aki szelektíven gyűjti a szemetet, aki kerékpárra ül az autó helyett, aki elzárja a vizet fogmosáskor hatalmas tettet visz véghez, hogy tisztább és élhetőbb legyen a bolygónk.

De nekünk cégvezetőknek ennél több is megadatott. Mi sokkal nagyobb mértékben vagyunk képesek tenni azért, hogy az emberek, akik követnek minket és vásárolják a termékeinket, higgyenek bennünk. Felelősek vagyunk azért, hogy ne csak a gazdaságban hagyjunk nyomot magunk után, hanem ökológiailag is létrehozzunk nagy dolgokat.

Szerencsés helyzetben vagyok, mert a B2B piacon sokkal könnyebb nagy lépéseket tenni a környezetvédelemért, mint a B2C környezetben. Ha csak egy cég tér át a hagyományos ajándékokról a GREENPROMO-kollekció termékeire, ezzel több száz vagy akár több ezer fogyasztóhoz juttatja el az üzenetét: fontos a környezetvédelem és teszek is érte.

Azon túl, hogy az üzenet - amit a környezettudatos reklámajándék hordoz- marketing értékkel bír a cég számára, fontos szem előtt tartani a közösségépítő erejét is. Az emberek szeretnek valahova tartozni, szeretnek követni olyan értékrendeket, amit az általuk nagyra tartott cégek közvetítenek. Egy cég részéről ez a felelős gondolkodás. Példát mutat, és hasznos közösséget épít a vásárlóiból. Véleményem szerint ez az igazi piacvezetői gondolkodásmód.

A GREENPROMO-kollekcióba csak olyan termékek kerülnek, amik nem szennyezik a környezetünket, lebomlanak, újrahasznosítottak, napenergiával működnek, műanyagot helyettesítenek. A kollekciót folyamatosan bővítjük így egyre több hazai termelő, képzőművész, iparművész terméke válik ismertté a céges környezetben.

Ahhoz hogy a GREENPROMO-kollekció minél több vállalathoz eljusson, 2016-ban egy edukációs kampányt indítottunk útjára, aminek keretében a kollekcióból választó cégeknek a vásárlásaikhoz különböző társadalmi szerepvállalásokat biztosítunk.

A legsikeresebb a faültetés projekt.

Rendelési értéktől függően a cég nevében egy őshonos hazai fát ültetünk, amiről emléktáblát küldünk, de akár az ültetésnél is jelen lehet a cég, ezzel is prezentálva a felelős gondolkodását. 

 

Kracsó Alexandra

30/274-5273